بهینه سازی سایت برای User-friendly Interfaces

طراحی تجربه کاربری ux بهینه برای سایت های مدرن آژانس دیجیتال مارکتینگ آی تی هما

یکی از مهم‌ترین اصول طراحی کاربرپسند، سادگی و نظم در طراحی سایته. سعی کن همه‌چیز واضح، در دسترس و مرتب باشه تا کاربران به راحتی به دنبال چیزی که می‌خوان بگردن. از فضای سفید (white space) به خوبی استفاده کن تا محتوا نفس بکشه. در ادامه این بخش به عنوان برخی از مهم ترین نکات در زمینه طراحی رابط کاربری خواهیم پرداخت.که با رعایت این اصول و موارد می توانید نتیجه بهتری داشته باشید. همان طور که بالا تر هم اشاره شد، یک محیط کاربری زیبا و مخاطب پسند می تواند خاطره و احساس خوب را از لحاظات سپری شده در ذهن مخاطب به جا بگذارد. نظم و چیدمان اصولی موارد و محتوا ها می تواند به دسترسی بهینه تر و سریع تر به آنها منجر شود.

تمامی مقالات شرکت نتمارکو با عشق، خلاقیت و با بهره از به روز ترین مطالب جهان، توسط تیم نویسندگان ما نوشته شده است. ممنون می شویم نظرتان را در مورد این مقاله در قسمت نظرات ثبت بفرمایید. به طور معمول، طراحی و تحقیق UX اولین مرحله هنگام تصمیم گیری در مورد ساخت یک محصول یا برنامه است. طراحان UX بسیاری از تحقیقات را انجام می دهند که ایده های اولیه محصول را تأیید کرده و یا اعتبار می بخشند و توسعه محصول را راهنمایی می کنند. البته برخی ممکن است فکر کنند، "آیا UX و UI واقعاً خیلی متفاوت هستند؟" درواقع، تفاوت این 2 زمینه چیزی بسیار بیشتر از یک تئوری رنگ ساده است. هر طراح به چه نوع مهارت هایی نیاز دارد؟ به طور قطع مهارت های مشترکی وجود دارد که طراحان UX و UI به آنها نیاز دارند، از جمله همکاری، کنجکاوی، مهارت های ارتباطی و مهارت های ارتباط تصویری.

و برای بهبود کیفیت کارهایتان حتما برای انجام هر کاری این نکات را به یاد بیاوید و چک کنید. اگر کاربران و مخاطبان شما احساس مثبت و تعامل دوستانه ای با سایت شما برقرار کنند، بیش از نیمی از مسیر شما به سمت موفقیت طی شده است. چیدمان سایت باید به گونه‌ای باشد که کاربران به راحتی بتوانند به اطلاعات مورد نیاز خود دسترسی پیدا کنند. استفاده از ناوبری ساده و واضح، منوهای قابل فهم و بخش‌های دسته‌بندی شده می‌تواند به بهبود تجربه کاربری کمک کند. یک سایت آموزشی دیگر که توسط شرکت وب دیزاین طراحی شده بود، نیاز به بهینه‌سازی UX داشت.

کاربران اغلب دقیقاً می‌دانند که چه چیزی را در مورد یک وب سایت دوست ندارند. وظیفه شما این است که نظرات را بپذیرید و با اصلاح ویژگی‌هایی که بازدیدکنندگان دوست ندارند، آن‌ها را در طراحی وب سایت به نکات مثبت تبدیل کنید. شاید فکر کنید که یک طراحی زیبا یا محتوای جالب عالی است، با این حال، این موارد همیشه برای تعامل با کاربران کافی نیستند. بلکه وب سایت شما باید کاربرپسند باشد و نیازهای اولیه کاربران را برآورده کند و همچنین تجربه‌ای مناسب و عملکردی راحت و ساده را ارائه دهد. در دنیای دیجیتال امروز، واکنش گرایی سایت تنها یک انتخاب نیست؛ بلکه یک ضرورت است. واکنش گرایی سایت به معنای طراحی و توسعه وب‌سایت‌هایی است که بر روی هر دستگاهی با هر اندازه صفحه نمایش به طور مؤثری کار می‌کنند.

می‌توانید تم های وردپرس سازگار با موبایل زیادی را استفاده کنید یا اگر سایت شما ورزد پرسسی نیست با تیم فنی صحبت کنید. می‌توانید یکی از محبوب‌ترین مدل‌های گوشی‌های هوشمند را انتخاب کنید تا ببینید سایت شما در صفحه نمایش آن چگونه به نظر می‌رسد. گام اول این است که اطمینان حاصل کنید که همه می‌توانند به آن دسترسی داشته باشند. این به معنای افزودن گزینه ای برای گوش دادن به متن در فرمت صوتی و اطمینان از خوانایی فونت در دستگاه های تلفن همراه نیز هست. هنگام ایجاد محتوا، مفید بودن، اعتبار و ارزش را در نظر داشته باشید. اولین مورد وب سایت شما است، اما محصول دقیقاً همان چیزی نیست که مشتری به دنبال آن است.

یکی دیگر از گام‌های مهم برای بهبود تجربه کاربری، انجام تحقیق در مورد کلمات کلیدی است. یافتن کلمات کلیدی مناسب به شما امکان می‌دهد راحت‌تر به مخاطبان هدف دسترسی پیدا کنید. گرافیک ها، طرح بندی ها، متن ها و عوامل تعاملی همراه هم کار می کنند تا برای کاربر، تجربه کاربری عالی (سایت کاربر پسند) را مهیا کنند، نه این که تنها اطلاعاتی را برای آن ها نشان دهند. طراحی تجربه کاربری بخشی مهمی از طراحی وب سایت و اپلیکیشن می باشد. این فرآیند می تواند شامل استفاده از رنگ های مناسب فونت های خوانا و چیدمان منظم عناصر باشد. طراحی ساده و مینیمال می تواند به کاربران کمک کند تا به راحتی به اطلاعات مورد نیاز خود دسترسی پیدا کنند.

از عناوین، زیرعناوین و پاراگراف‌های کوتاه استفاده کن تا خواندن محتوا راحت‌تر باشه. همچنین، از لیست‌ها و بولت پوینت‌ها برای سازماندهی بهتر استفاده کن.

زمانی که عوامل مهمی را در رابط کاربری خود قرار می دهید، آن ها را به گونه ای هایلایت کنید تا مورد توجه کاربران باشند. در طراحی، روش های زیادی برای هایلایت کردن عوامل مهم وجود دارد اما موثرترین روش این است که آن ها در صفحه نمایش بزرگ تر از عوامل دیگر قرار نشان دهید. هدایت(navigation) یکی از مهمترین موارد قابلیت استفاده خوب است. مهم نیست که چقدر وب سایت شما زیبا است اگر کاربران هنگام مرور آن با مشکل مواجه شوند؛ هدایت آسان به کاربر اجازه می‌دهد تا ساختار وب سایت را درک کند. به این ترتیب، بازدیدکنندگان می‌فهمند که چگونه می‌توانند به سرعت از یک صفحه خاص از یک وب سایت کاربر پسند بدون هیچ مشکلی بازدید کنند. کاربران وب انتظار دارند که سایت شما حتی در دستگاه‌های تلفن همراه با سرعت بارگذاری شود.

این که کاربران به سختی متوجه شوند که رابط کاربری شما چگونه کار می کند مطمئنا چیزی نیست که بخواهید. همیشه اپلیکیشن و یا وب سایت خود را مورد بررسی مجدد قرار دهید تا دریابید چگونه می توانید آن را برای کاربران حتی ساده تر کنید. با ایجاد رابط کاربری ساده برای آپلود تصاویر و ارائه گزینه‌های کاربرپسند، می‌توانید کاربران را به تعامل بیشتر تشویق کنید. بهینه‌سازی سایت برای موتورهای جستجو (SEO) یک ضرورت در طراحی سایت است که می‌تواند به طور مستقیم به افزایش فروش کسب و کار شما کمک کند. طراحی تجربه کاربری (UX) یکی از مهم‌ترین جنبه‌های طراحی سایت است که به طور مستقیم بر افزایش فروش شرکت تأثیر می‌گذارد. بسیاری از وب‌سایت‌ها با استفاده از عناصر پیچیده و غیرضروری، تجربه کاربری را مختل می‌کنند.

پیش از شروع هر کاری باید مفاهیم اولیه و اصول و بنیادهای طراحی UI را بشناسید. مشاوره و راهبری، استراتژی و برنامه‌ریزی، خلاقیت و ایده‌پردازی، طراحی کمپین‌های تبلیغاتی و انتشار آنها در کانال‌های مناسب، مهم‌ترین رویکردی است که در تبلیغات ۳۶۰ درجه آژانس مگنت وجود دارد. خدمات ۳۶۰ درجه ما می‌تواند در راه‌اندازی و طراحی کمپین تبلیغاتی به کمک شما بیاید. در چنین شرایطی این سایت همه ی سعی خود را به کار می‌بندد که شما مجبور باشید وارد پنجره سایت تبلیغ دهنده شوید. سایت‌های تبلیغ دهنده می‌خواهند با استفاده از تبلیغ پاپ آپ تعداد بازدیدکنندگان سایت خود را افزایش دهند.

بهبود سرعت بارگذاری صفحات و طراحی واکنش گرا از جمله عواملی هستند که می توانند به بهبود سئو کمک کنند. این موضوع برای هر نوع برنامه ‌ای مثل فروشگاه‌ های اینترنتی و شرکتی یا برنامه ‌های بازی و اپلیکیشن ‌ های مشاوره املاک و غیره بسیار مهم دارد. در دنیایی که استفاده از دستگاه‌های لمسی به یک استاندارد تبدیل شده است، واکنش گرایی سایت باید تعاملات لمسی را به طور کامل در نظر بگیرد. این شامل طراحی دکمه‌ها، منوها و سایر عناصر تعاملی به گونه‌ای است که استفاده از آنها بر روی صفحات لمسی آسان و بدون نقص باشد. بهینه‌سازی برای تعاملات لمسی نه تنها تجربه کاربری را بهبود می‌بخشد بلکه اطمینان حاصل می‌کند که کاربران موبایل از وب‌سایت شما نهایت استفاده را ببرند. ایجاد یک تجربه کاربری (UX) بهتر از طریق طراحی سایت بهینه برای کاربران، یکی از عوامل کلیدی موفقیت در دنیای دیجیتال امروز است.

در حالی که طراحان رابط و تجربه کاربری به وضوح نقش های متمایزی دارند، هر دو برای انجام وظایف خود به اطلاعاتی از یکدیگر نیاز دارند. به عنوان مثال، طراح UI به تحقیقات مشتری و نمونه های اولیه از طراح UX نیاز دارد؛ و طراح تجربه کاربری قبل از ایجاد نمونه های اولیه، باید محدودیت های طراحی را از طراح UI دریافت کند. بسیاری از کاربران در حال حاضر مراقب هستند که اطلاعات شخصی خود را به چه کسی می دهند. برای نشان دادن ایمن بودن وب سایت خود می‌توانید چندین کار انجام دهید. این که عوامل را در مرکز توجه قرار دهید (به وسیله اندازه بزرگی دارند)، باعث می شوند تا کاربران موارد مهم در وب سایت را مانند “کلیک کنید”، “خرید کنید” را نادیده نگیرند. برای مثال به پلتفرم پردازش پرداخت Square با دکمه CTA در زیر نگاه کنید.

این به آن معناست که محتوای شما باید به گونه‌ای طراحی شود که بتواند در هر اندازه صفحه‌نمایشی خود را به خوبی تطبیق دهد، بدون آنکه قابلیت خواندن یا دسترسی به آن کاهش یابد. استفاده از سیستم‌های شبکه‌بندی مدرن و فونت‌های متغیر، که با اندازه‌های مختلف صفحه‌نمایش به خوبی کار می‌کنند، از جمله راهکارهای مؤثر در این زمینه است. گوگل و سایر موتورهای جستجو وب‌سایت‌هایی که برای نمایش در دستگاه‌های موبایل بهینه شده‌اند را ترجیح می‌دهند. این به معنای آن است که واکنش گرایی سایت می‌تواند به شما در کسب رتبه‌های بالاتر در صفحات نتایج جستجو کمک کند، که به نوبه خود ترافیک بیشتری را به سمت وب‌سایت شما هدایت می‌کند. در ادامه به بررسی مولفه های مهم در زمینه بهبود تجربه کاربری می پردازیم. بدون شک اگر شما بدانید UX چیست و چگونه می‌توان رضایت کاربران را افزایش داد، می‌توانید به موفقیت نزدیک‌تر شوید.

تجربه کاربری یا UX به مجموعه ای از عوامل اشاره دارد که بر تعامل کاربران با وب سایت تاثیر می گذارند. بهینه سازی UX شامل بهبود سرعت بارگذاری صفحات بهینه سازی نسخه های موبایل و ایجاد تعاملات کاربرپسند است. بهترین شیوه‌های تجربه کاربری به روش‌ها و استراتژی‌های اثبات‌شده برای طراحی وب‌سایت یا برنامه‌ای اشاره دارد که هدف ارائه بهترین تجربه کاربری ممکن را دارند. این شیوه‌ها به اهداف کاربران به طرز کارآمد و مؤثری پاسخ داده و تعاملات با وب‌سایت یا برنامه را به اندازه‌ای دلپذیر و بی‌درنگ ممکن می‌سازند. ناوبری ساده، یکی دیگر از ویژگی‌های اساسی طراحی سایت بهینه است. یک سایت با ناوبری ساده به کاربران کمک می‌کند تا به راحتی به اطلاعات مورد نیاز خود دسترسی پیدا کنند.

تجربه کاربری (UX) به عنوان یک اصطلاح مورد استفاده در زمینه طراحی و توسعه وبسایت و نرم افزارهای کاربردی، ابتدا توسط دکتر دونالد نورمن مطرح شد. او با تاکید بر اهمیت طراحی کاربر پسند، به بررسی فرآیند درک و تجربه کاربر در ارتباط با سیستم‌های تعاملی مختلف پرداخت. بدین ترتیب، UX به عنوان یک رویکرد مفید و ضروری در بهبود تجربه کاربر از سایت‌ها و نرم افزارها مطرح شده است. زاپوس، یک فروشنده آنلاین برجسته کفش، در این زمینه عمل عالی می‌کند. آنها فیلترهایی برای دسته‌بندی‌هایی مانند اندازه، رنگ، محدوده قیمت و برند ارائه می‌دهند که به کاربران امکان می‌دهد به راحتی جفت کفش ایده‌آل خود را پیدا کنند. وقتی با یک جستجوی سایت قوی ترکیب می‌شوند، این ابزارها می‌توانند به طور چشم‌گیری قابلیت استفاده از وب‌سایت شما را بهبود دهند و تجربه کاربری را دلپذیرتر و کارآمدتر کنند.

طراحان UX به طور معمول تجربه ای در زمینه سازماندهی و اجرای تحقیقات، نمونه سازی، معماری اطلاعات، طراحی تعاملی، کدگذاری و تجزیه و تحلیل دارند. گواهی HTTPS یک الزام است، زیرا اگر مرورگر آن‌ها بگوید ناامن است، تعداد کمی از مردم مایلند با شما خرید کنند. برای تقویت بیشتر اعتبار خود، گواهینامه های ایمنی خود دریافت و آنها را در معرض دید مشتری قرار دهید. پاپ آپ‌ها معمولاً به عنوان یک پنجره برای تبلیغات سایت ثانویه مورد استفاده قرار می‌گیرند. یعنی سایت اصلی در قبال دریافت مبلغی از سایت دیگر، پنجره‌ای از این سایت یا تبلیغات این سایت را نمایش می‌دهد.

برای مثال مشتری  را تصور کنید که به دنبال یک محصول خاص است، سه صفحه اولی که گوگل به او پیشنهاد می‌دهد را انتخاب و آنها را باز می‌کند. مهمترین کاری که بهبود UX برای سایت شما انجام می‌دهد ایجاد یک تجربه راحت، روان و شفاف برای مشتری است. آن‌ها می‌دانند که فردی که به دنبال دستگاه نظارت پزشکی است احتمالاً نگرانی‌هایی در مورد اثربخشی دستگاه دارد. هنگامی که یک بازدیدکننده به سایت شما می‌آید، می‌خواهد اطلاعات مورد نیاز خود را برای تصمیم گیری آگاهانه در مورد محصول یا خدمات شما به دست آورد. اگر بازدیدکننده مجبور باشد این اطلاعات را جستجو کند، ممکن است تصور کند که شما چیزی را پنهان می‌کنید پس نا امید می‌شود و به وب‌سایت رقیب می‌رود.

احتمالا به جای موسیقی بلند و رنگ‌های نئون، از صداهای آرام (یا اصلا بدون صدا) و طراحی ساده و آرام استفاده خواهید کرد. در مرحله اول، شما باید به عنوان یک مشتری بالقوه به فکر اقداماتی که ممکن است در سایت یا برنامه شما انجام دهند، بپردازید. تصاویر و آیکون‌ها می‌توانند پیام‌های مهم را به سرعت و به شکلی بصری انتقال دهند. رنگ‌های روشن و متضاد می‌توانند عناصر مهم را از سایر بخش‌های صفحه متمایز کنند. عناصر طراحی و محتوا باید احساسات مثبت و حس تشکر و قدردانی در کاربر ایجاد کنند. سایت باید به راحتی قابل استفاده باشد و کاربران بتوانند به راحتی آن را پیمایش کنند.

سرمایه‌گذاری در زمینه تجربه کاربری دیگر فقط یک امر خوب برای داشتن نیست - بلکه ضروری است. کاربران شما این را از شما می‌خواهند و در منظره رقابتی امروزی در دنیای دیجیتال، ارائه هر چیز کمتر از این می‌تواند باعث از دست دادن تبدیلات ارزشمندی شود. در این مقاله، ما به همراهـ یکدیگر در اقیانوس طراحی تجربه کاربری حرکت خواهیم کرد. من بهترین شیوه‌های تجربه کاربری را که منجر به تجارت الکترونیک بدون مشکل می‌شوند و تبدیلات شما را افزایش می‌دهند، مرور خواهم کرد. پس آیا آماده‌اید که برای شروع به دریاها رودخانه کنیم و تجربه کاربری خود را تحول دهیم؟ بیا شروع کنیم.

همین امر در مورد وب سایتی که برای بهبود تجربه کاربری خود تلاشی ندارد، صدق می‌کند. حتی با حجم ترافیک بالا، بازدیدکنندگان سایت پس از تجربه بدی در سایت شما را ترک خواهند کرد. کاربران نیاز دارند تا ارتباط احساسی را در استفاده از وب سایت و محصولات و سرویس های شما به دست بیاورند. اگر تنها به ساخت طراحی سایت کاربر پسند فکر می کنید و توجه ای به تجربه کاربری ندارید، شانس موفق شدن محصول و سرویس های وب سایت خود را از دست می دهید. در این مقاله، ما به استانداردها و نکات ضروری استفاده و طراحی وب سایت می‌پردازیم. مواردی که به کاربرپسند کردن وب سایت شما، افزایش میانگین زمان در سایت و بهبود نرخ پرش کاربران سایت کمک می‌کند.

این نکته بسیار مهم هم برای سئو و بهینه سازی و هم در زمینه تجربه کاربری بسیار پراهمیت است. در مقاله خوشه محتوایی و ساختار های اصلی آن به طور کامل به اهمیت این موضوع و روش صحیح انجام آن پرداختیم. شما می توانید با ایجاد دسته بندی های مخصوص و قرار دادن مطالب در جای درست به دسترسی و بهره وری بهتر آنها کمک کنید. این دسته بندی ها باید در جای درست و محل مناسب برای استفاده راحت کاربران قرار بگیرند. پرداختن به این مسئله می تواند مخاطبان را در نگاه اول شیفته و راغب به پیگیری فعالیت های شما کند یا آنها را فراری دهد.

داشتن یک رابط کاربری اصولی و استاندارد می تواند زحمت های شما را به ثمر نشاند و باعث بهتر دیده شدن بخش های مختلف شود. در واقع ایفای نقش رابط کاربری در هدایت کاربر و حفظ اطلاعات آن در فضای سایت است‌. اینگونه تعامل کاربر با سایت افزایش پیدا میکند و سئو تقویت میشود. اگر رابط ‌کاربری سایت نباشد حتی اگر مطالب سایت شما فوق العاده عالی تر از سایر همکارانتان باشد‌؛ با عدم برقراری تعامل همه نقشه‌ها نقشه بر آب خواهند شد‌. برای بهره بردن از این مزایا باید از کاربرانتان شناخت حاصل کنید و ببینید کاربر شما با چه رابط کاربری راحت است‌ و آن را پیاده کنید‌. تمام مطالبی که در این مقاله برای شما گرد آوری شده، از تجربه و مطالعه بسیار بدست آمده است.

از یک طراحی یکپارچه و سازگار در سراسر سایت یا اپلیکیشن استفاده کنید تا کاربران به راحتی بتوانند با آن ارتباط برقرار کنند. تصاویر و اینفوگرافیک‌ ها می‌توانند اطلاعات پیچیده را به صورت ساده و قابل فهم ارائه دهند و توجه کاربران را جلب کنند. متمایز کردن صفحه خود از تعداد زیادی از وب‌سایت‌ها و اطلاعات موجود در اینترنت ضروری است. وب‌سایت‌های مدرن دارای ویژگی‌های بصری و تعاملی بیشتری هستند تا به واکنش‌های احساسی‌تر کاربر پاسخ دهند. این امر موجب می‌شود وب‌سایت مورد نظر در دنیای بسیار رقابتی با دیگر وب‌سایت‌ها، برجسته‌تر شود.

برای طراحی و ساخت سایت ارزان و واکنش گرا با ایزی ساز در ارتباط باشید. توجه داشته باشید که هر مرحله لزوماً به معنای یک کلیک منفرد نیست، به عنوان مثال، در مرحله سوم، ممکن است چندین کلیک مانند انتخاب رنگ یک محصول و افزودن آن به سبد نیاز باشد. کاربران باید بتوانند در بازدیدهای مکرر، کارهای تکراری را سریع و آسان انجام دهند. استفاده درست از فضاهای سفید، فرق یک طراحی خوب با عالی را مشخص می‌کند. فراخوان به اقدام (Call to Action) باید واضح، جذاب و در دسترس باشه. از دکمه‌هایی با رنگ‌های برجسته استفاده کن و متن دکمه‌ها رو به شکلی بنویس که کاربر رو به انجام عمل خاصی مثل خرید، ثبت‌نام یا تماس تشویق کنه.

بهینه‌سازی سایت برای تجربه کاربری، فرایندی پویا و مستمر است که نیازمند مطالعه و پیگیری تغییرات جدید در حوزه طراحی وب است. امیدواریم که این مقاله بتواند به عنوان راهنمایی برای بهینه‌سازی سایت و بهبود تجربه کاربری مفید باشد. طراحی سایت بهینه می‌تواند به افزایش تعاملات کاربران با محتوا و محصولات سایت کمک کند. سایت‌هایی که به صورت بصری جذاب و کاربرپسند طراحی شده‌اند، کاربران را ترغیب به مرور و کلیک بر روی محتوا و محصولات بیشتر می‌کنند. ایجاد تعاملات بیشتر باعث می‌شود که کاربران زمان بیشتری در سایت صرف کنند و در نتیجه احتمال خرید یا ثبت‌نام در سایت افزایش می‌یابد (Gray, 2023). طراحی مینیمالیستی به معنای حذف عناصر غیرضروری و تمرکز بر عناصر اصلی و مهم است.

طراحی سایت بهینه نه تنها به بهبود سئو کمک می‌کند، بلکه موجب افزایش رضایت کاربران و حفظ آن‌ها می‌شود. در این مطلب از شرکت طراحی سایت نتمارکو به اصول و تکنیک‌های کلیدی در طراحی سایت بهینه پرداخته می‌شود و نقش آن‌ها در بهبود تجربه کاربری با استناد به منابع علمی معتبر توضیح داده می‌شود. شرکت تارنما با تجربه و تخصص در زمینه طراحی وب سایت و بهینه سازی UI و UX آماده است تا به شما در بهبود تجربه کاربری و افزایش نرخ تبدیل کمک کند. برای اطلاعات بیشتر و تماس با ما به صفحه تماس با ما مراجعه کنید. با استفاده از این تکنیک‌ها می‌توانید سلسله مراتب بصری موثری ایجاد کنید که کاربران را به سمت اطلاعات و اقدامات مهم هدایت می‌کند.

برای ارزیابی تأثیر خلاقیت بر قابلیت استفاده، آزمون‌های کاربردپذیری با کاربران واقعی انجام دهید. بازخورد کاربران می‌تواند به شما کمک کند تا تعادل مناسبی بین خلاقیت و استانداردها پیدا کنید. مطمئن شوید که کاربران در هر جای سایت به راحتی می‌توانند بفهمند که در کجا قرار دارند. توجه بصری را روی دکمه اصلی نظیر سفارش خرید یا عملیات مهم کاربر متمرکز کنید. وب‌سایت‌ها اسکن می‌شوند، خوانده نمی‌شوند ضروری است که وب‌سایت شما قابل اسکن با چشم کاربر باشد زیرا مردم وب‌سایت‌ها را نمی‌خوانند، بلکه آن‌ها را با چشم خود اسکن می‌کنند. با تجربۀ کاربری خوب، تعداد بیشتری از بازدیدکنندگان به مشتری تبدیل و بازدهی تبلیغات شما بیشتر می‌شود.

در نهایت، طراحی سایت بهینه یکی از عوامل مهم در موفقیت یک وب‌سایت و ایجاد تجربه کاربری بهتر است. توجه به اصول طراحی واکنش‌گرا، بهینه‌سازی سرعت، ناوبری ساده و استفاده از محتوای ارزشمند، باعث می‌شود که کاربران با سایت ارتباط بهتری برقرار کرده و تجربه خوشایندی داشته باشند. طراحی سایت بهینه نه تنها به بهبود رتبه سایت در موتورهای جستجو کمک می‌کند، بلکه باعث افزایش نرخ تبدیل و ایجاد اعتماد و وفاداری کاربران نیز می‌شود. بهینه سازی UI و UX وب سایت به معنای بهبود تعامل کاربر با سایت است تا تجربه ای مثبت و لذت بخش ایجاد شود. این فرآیند شامل بهینه سازی سرعت بارگذاری صفحات بهبود قابلیت دسترسی و ایجاد طراحی های بصری جذاب و کاربرپسند می شود.

بعد از شکل ظاهری و دسترسی های سایت مورد دیگری که کاربران با آن مواجه دارند محتواست. نوع و کیفیت محتوایی که شما در اختیار مخاطبانتان می گذارید، تعیین کننده همه چیز است. اگر محتوای شما در حدی نباشد که کاربران را راضی کند، این نکته به صورت ناخداگاه تاثیر مخربی در تجربه کاربری خواهد داشت. شما می توانید برای این کار مقالات آموزشی ما را در بخش تولید محتوای وبلاگ آی مهدیار پیگیری کنید. سعی کنید رفتار و انتظارات کاربران را پیش‌بینی کنید و طراحی را به گونه‌ای انجام دهید که نیازهای آن‌ها را برآورده کند.

بهتر است این عوامل را مانند همیشه که در تمامی وب سایت ها موجود است، در سایت خود قرار دهید و سپس عوامل خلاقانه و دیگری را بیافزایید. شما باید رابط کاربری وب سایت خود را بسیار ساده و قابل درک بسازید تا عوامل استاندارد مانند لینک ها واقعا قابل توجه باشند و ورود به وب سایت (Login) در بالا سمت راست سایت قرار داشته باشد. نیازی نیست جای این عوامل استاندارد را تحت عنوان خلاقیت عوض کنید. به طور کلی اگر وب سایت شما کاربرپسند نباشد، بازدیدکنندگان ممکن است در مسیریابی دچار مشکل شوند، ممکن است دکمه مورد نیاز را پیدا نکنند و حتی ممکن است نتوانند خرید کنند. همه این‌ها باعث ایجاد تجربه کاربری بد برای وب سایت شما می‌شود و کاربران بلافاصله آن را ترک می‌کنند.

گزینه‌های مختلفی برای بنویسندگی آنچه که فکر می‌کنید بهترین است را ارائه دهید و آنها را با دوستان و همکاران خود به اشتراک بگذارید. از آنها بخواهید به شما نشان دهند که چگونه هر کار را تکمیل می‌کنند. اطمینان حاصل کنید که سوالاتی از آنها می‌پرسید که پاسخ‌هایی بیشتر از بله یا خیر را به همراه دارند. وقتی از سبک‌ها و طرح‌هایی استفاده می‌کنید که مخاطبان شما از قبل با آن‌ها راحت هستند، می‌توانند به راحتی وارد سایت شما شوند. سپس می‌توانید خود را با ایده‌های خاص خود در مورد نیازهای آن‌ها متمایز کنید.

همانطور که میدانید نحوه کار کرد و یا قلق هر موبایل با موبایل دیگر فرق دارد و این به دلیل روابط کاربری متفاوتی است که هر شرکت روی هر سیستمی ارائه میکند‌. و این باعث شده که کاربران گوشی‌های سامسونگ وقتی گوشی آیفون را در دست میگیرند کمی با کارکردن با آن به مشکل بر میخورند و عده‌ای از این موضوع نا خشنود میشوند‌. قطعا هر رابطی که راحت تر باشد‌؛ طراحی سبکی داشته باشد و دسترسی بهتری را به کاربر ارائه دهد پر طرفدار تر است‌. رابط کاربری سایت شما بر اساس نوع فعالیت و کارکرد آن متفاوت است. می توان گفت که طراحی هر مورد باید بر اساس نیاز ها و عملکرد های هر سایت انجام بگیرد.

طراحی یک تجربه کاربری (UX) قوی و مؤثر برای وب‌سایت یا اپلیکیشن، یک فرآیند چند مرحله‌ای و دقیق است که نیازمند توجه به جزئیات و شناخت عمیقی از مخاطبان است. در این روند، متمرکز شدن بر نیازها و خواسته‌های کاربران، پایه‌ای اساسی است که بر پایه آن مراحل بعدی انجام می‌شود. عناصری که در بالای صفحه یا در مرکز قرار دارند معمولاً بیشتر توجه کاربران را جلب می‌کنند. با شناخت دقیق مخاطبان و در نظر گرفتن نیازها و خواسته‌های آن‌ها، می‌توانید تجربه کاربری بهتری ارائه دهید که کاربران را جذب کرده و رضایت آن‌ها را افزایش دهد. طراحی‌ای که بر پایه‌ی بازخوردهای واقعی کاربران و تحلیل دقیق رفتار آن‌ها باشد، نه تنها کاربرپسندتر است بلکه در بازار رقابتی نیز موفق‌تر خواهد بود.


خرید دوره آموزش سئو کلاه خاکستری